Toodete jaemüügipakendid
Home News Mida tarbijad pehmete puuviljade pakenditelt tegelikult tahavad: 1. osa 3-st
Mil määral on säästev pakend tarbija jaoks oluline?
Mil määral on jätkusuutlikkus ja pakend tarbijate jaoks tõeliselt olulised? Kas tarbijad ostavad tegelikult seda, mida nad väidavad end ostvat? Mida peavad tarbijad oluliseks ja kuidas nad simuleeritud ostuolukorras käituvad?
Nendele küsimustele vastamiseks viis köögivilja- ja puuviljapakendite turuliider NNZ hiljuti Saksamaal läbi ulatusliku uurimuse (üle 300 intervjuu ja 11 700 ostustimulatsiooni). NNZ viis läbi mustikate ja maasikate pakendusmaterjale puudutava uurimuse. Tulemuste kokkuvõte esitleti Düsseldorfis toimunud Euroopa pakendifoorumil.
„Meie küsitlus on marjasektoris tegutsevatele jaemüüjatele, kasvatajatele ja tarnijatele absoluutselt kohustuslik lugemine,” ütleb pakendivõrgustiku NNZ innovatsioonijuht Alies Padding. „See annab ülevaate marjadega seotud pakenditest ja ostukriteeriumidest ning ei tule üllatusena, et tarbijad ei osta tegelikult seda, mida nad väidavad end ostvat! Samuti on selge, et tarbijad räägivad plast-, papp- ja kartongpakendite jätkusuutlikkusest suure emotsiooniga, kuid väheste teadmistega. Tarbijatel on vähe teadmisi või kogemusi pakendil olevate keskkonda puudutavate märgistustega. Küsitluse käigus avaldasid paljud inimesed soovi saada arusaadavat selgitust selle kohta, millisesse jäätmevoogu pakend sobib. See on ettevõttele võimalus anda oma panus meie ühiste eesmärkide saavutamisse, milleks on pakendite 100% taaskasutamine lähitulevikus.
Eelkõige sai selgeks, et tarbijad hoolivad enim marjade kvaliteedist ja kõik muud kriteeriumid on teisejärgulised. Ja nagu me kõik teame, on pakendi esmane ülesanne kaitsta kauba kvaliteeti ja vältida vastavalt toidu raiskamist tarneahelas. Uurimus ennustab nende tarbijate hulka, kes valib eri tüüpi tselluloosi-, papp- või plastpakendeid ja miks. NNZ avaldab tulemused kolmes blogis.
Käesolevas esimeses osas käsitleme tarbijate jätkusuutlikkuse ja säästva pakendamise seisukohtade uurimuse tulemusi, tuginedes järgmistele küsimustele:
Jätkusuutlikkusega seotud mõisteid, nagu „süsiniku jalajälg” ja „biolagunev”, ei mõisteta täielikult. Ja mis puudutab pakendusmaterjalide jätkusuutlikkust, siis on vastajad oma teadmistes kartongpakendite jätkusuutlikkusest suhteliselt kindlad. Tegelikkuses teavad nad väga vähe. Kui rääkida plastikul olevast keskkonda puudutavast märgistuses, siis mida tarbijad sellest teavad ja aru saavad? Pakendimaterjalide osas on vastajad vähem enesekindlad oma teadmistes jätkusuutlikkuse kohta ja kommentaarid piirduvad järgmistega: “tekitab liiga palju plastjäätmeid” ja “kahjulik keskkonnale”.
Kokkuvõtteks võib öelda, et tarbijad on keskkonnasäästlikkusest üldiselt ja erinevate pakkematerjalide jätkusuutlikkusest vähe informeeritud. Seega on selles valdkonnas veel palju selgitustööd vaja teha.
Uurimuses esitatud olulistest punktidest teadsid Saksamaa tarbijad vaid allolevaid punkte 4 ja 13. Seetõttu võime üldiselt eeldada, et need keskkonda puudutavad punktid mõjutavad ostukäitumist vähe. 90% tarbijatest aga ütlevad, et nad tahaksid näha lihtsat selgitust pakendil, et oleks võimalik tõhusalt pakendijäätmeid sorteerida. NNZ ootab huviga selle üle arutlemist harukontori kolleegide ja jaemüüjatega.
Järgmises blogis räägime emotsionaalsetest ja ratsionaalsetest kriteeriumitest, mis mõjutavad ostuotsuseid pakendatud marjade puhul.
"*" näitab nõutud väljasid
Neid küpsiseid kasutatakse veebisaidi jõudluse ja funktsionaalsuse optimeerimiseks. Need küpsised ei ole veebisaidi sirvimisel hädavajalikud. Siiski on võimalik, et teatud veebisaidi elemendid ei tööta korralikult ilma küpsisteta.
Need küpsised koguvad andmeid, mida kasutame selleks, et mõista, kuidas meie veebisaiti kasutatakse ja tajutakse. Need küpsised aitavad meil ka veebisaiti kliendi parima kasutuskogemuse saavutamiseks optimeerida.
Need küpsised võimaldavad reklaamivõrgustikel jälgida teie veebikäitumist, et saaksime kuvada asjakohaseid reklaame teie huvide ja veebikäitumise põhjal. Need küpsised takistavad ka samade reklaamide näitamist ikka ja jälle.