Toodete jaemüügipakendid
Home News Mida tarbijad pehmete puuviljade pakenditelt tegelikult tahavad: 3. osa 3-st
Tarbija ostukäitumine
Mil määral on jätkusuutlikkus ja pakend tarbijate jaoks tõeliselt olulised? Kas tarbijad ostavad tegelikult seda, mida nad väidavad end ostvat? Mida peavad tarbijad oluliseks ja kuidas nad simuleeritud ostuolukorras käituvad?
Nendele küsimustele vastamiseks viis köögivilja- ja puuviljapakendite turuliider NNZ hiljuti Saksamaal läbi ulatusliku uurimuse (üle 300 intervjuu ja 11 700 ostustimulatsiooni). NNZ viis uurimuse läbi mustikate ja maasikate pakkematerjale kasutades. Düsseldorfis toimunud Euroopa pakendifoorumil esitleti maasikate ja maasika pakendamise võimaluste uurimuse esialgseid tulemusi ja need võeti entusiastlikult vastu. Jagame uurimuse tulemusi kolmest artiklist koosneva sarjana. 1. osas jagasime tarbijate seisukohti jätkusuutlikkuse ja säästvate pakkematerjalide kohta ning kontrollisime tarbijate teadmisi sellel teemal.
2. osas jagasime maasikate emotsionaalse mõju ning maasikate ostmise emotsionaalsete ja ratsionaalsete kriteeriumide uurimuse tulemusi. Selles blogis avaldame ostusimulatsiooni tulemused koos hinna- ja pakenditeabega ja ilma.
Ilma hinna- ja pakenditeabeta ostusimulatsioonis märkis 55% tarbijatest, et nende esimene valik oleks tselluloosipakend (masinpakenduskilega või pealiskinnituskilega). Lisaks sellele ei eelistanud 30% tarbijatest ühtegi pakkimisvõimalust ning ostaksid maasikaid ükskõik millal, olenemata pakendist. Tarbijaeelistused on illustreeritud allpool nende valikueelistuste järjekorras.
Järgnevas ostusimulatsioonis pakuti maasikaid mitmesugustes pakkimisvõimalustes, kaasas oli ka hinna- ja pakendialane teavet. Kuna 61% vastajatest väitis, et ei osta ökoloogilistel põhjustel liiga rohke pakendiga tooteid, siis tekib küsimus, kuivõrd nad seda väidet ostuotsuse tegemisel tegelikult järgisid?
Kogemuste põhjal teavad turu-uurijad, et tarbijad otsustavad sageli alateadlikult oma (nn) mõttemustri ja “ratsionaalse” väljenduse järgi teisiti. Illustreeriv näide: hambapastaturg oleks praegusest ligikaudu kolm korda suurem, kui kasutajad peseksid hambaid nii sageli, kui nad väidavad.
Seetõttu võrreldi ka tarbijate ostusimulatsiooni käigus tehtud valikuid nende varasemate väidetega uurimuse käigus. Kui pakendi valik kaldus oluliselt kõrvale varasematest väidetest, loeti need tulemused kehtetuks – vastajad ei olnud „usaldusväärsed“ – ja eemaldati uuringust.
Hinnakujunduse ja pakendamise teabega ostusimulatsioonides said PET-plastpakendite valikud kõrgemad hinded. Põhjused, miks tarbijad ostavad maasikaid plastpakendis, on madalam hind ja pakendi läbipaistvus.
Pakendi läbipaistvus võimaldab kontrollida maasikate kvaliteeti, mis on nii oluline! Need moodustavad 39% tarbijatest, kes on “vähem rohelised” ja ei taha säästva pakendi kõrgema hinnaga leppida. Tselluloosi- ja kartongipakendamise võimalused aga vastavad keskkonnateadlikumate sihtrühmade nõuetele, kes on nõus maksma kõrgemat hinda.
Meie uurimuse „Mida tarbijad marjade pakenditelt tegelikult tahavad” peamised tulemused:
"*" näitab nõutud väljasid
Neid küpsiseid kasutatakse veebisaidi jõudluse ja funktsionaalsuse optimeerimiseks. Need küpsised ei ole veebisaidi sirvimisel hädavajalikud. Siiski on võimalik, et teatud veebisaidi elemendid ei tööta korralikult ilma küpsisteta.
Need küpsised koguvad andmeid, mida kasutame selleks, et mõista, kuidas meie veebisaiti kasutatakse ja tajutakse. Need küpsised aitavad meil ka veebisaiti kliendi parima kasutuskogemuse saavutamiseks optimeerida.
Need küpsised võimaldavad reklaamivõrgustikel jälgida teie veebikäitumist, et saaksime kuvada asjakohaseid reklaame teie huvide ja veebikäitumise põhjal. Need küpsised takistavad ka samade reklaamide näitamist ikka ja jälle.