Toodete jaemüügipakendid
Home News Mida tarbijad pehmete puuviljade pakenditelt tegelikult tahavad: 2. osa 3-st
Ostuotsuseid mõjutavad kriteeriumid
Mil määral on jätkusuutlikkus ja pakend tarbijate jaoks tõeliselt olulised? Kas tarbijad ostavad tegelikult seda, mida nad väidavad end ostvat? Mida peavad tarbijad oluliseks ja kuidas nad simuleeritud ostuolukorras käituvad?
Nendele küsimustele vastamiseks viis köögivilja- ja puuviljapakendite turuliider NNZ hiljuti Saksamaal läbi ulatusliku uurimuse (üle 300 intervjuu ja 11 700 ostustimulatsiooni). NNZ viis läbi mustikate ja maasikate pakendusmaterjale puudutava uurimuse. Tulemuste kokkuvõtet esitleti Düsseldorfis toimunud Euroopa pakendifoorumil.
Jagame uuringu tulemusi kolmest artiklist koosneva sarjana. 1. osas jagasime tarbijate seisukohti jätkusuutlikkuse ja säästvate pakkematerjalide kohta ning kontrollisime tarbijate teadmisi sellel teemal.
Selles blogis jagame küsitluse tulemusi ostuotsuseid mõjutavatest asjaoludest. Vastame järgmisele:
“Südamel on põhjused, mida mõistus ei tea”, on Blaise Pascali (1647) mõttetera. Aastaid tagasi tehtud aju-uuring näitas, et inimesed teevad praktiliselt kõik otsused alateadlikult ja emotsionaalselt, mitte ratsionaalselt. Sama kehtib loomulikult ka ostuotsuste kohta, mis on turu-uurijatele väljakutseks: “Kas tarbija ostab tegelikult seda, mida ta väidab end ostvat?“ Seetõttu lasi NNZ uuringu läbi viia uuringutele spetsialiseerunud asutusel Dr Ralf Mayer de Groot. Kuna emotsioonid mõjutavad meie ostukäitumist, viidi läbi uuring maasikate emotsionaalse mõju ja seoste kohta.
See näitas, et maasikad on õunte, viinamarjade, apelsinide, mustikate ja isegi kirssidega võrreldes emotsionaalselt kõige tähtsamad ja tekitavad tugevaid tundeid. Maasikate peamised emotsionaalsed kriteeriumid on hõrk maitse, atraktiivne punane värvus, värskus ja täiuslik küpsus. Kõik need aspektid on maasikate kvaliteedi mõõdupuuks.
Pakendi järgi otsustatav maasikate kvaliteet on olulisem kui kõik analüüsitud ökoloogilised kriteeriumid.
61% vastanutest (vt ülaltoodud graafikut) märkisid aga, et ökoloogilistest kaalutlustest lähtuvalt eelistavad nad teatud pakendivalikuid mitte osta. Ja seega on tarbijatel vastuolulised probleemid. Papp- või paberimassist pakend, mida peetakse keskkonnasõbralikuks, ei võimalda sisu hästi näha. Plastpakend pakub head nähtavust, kuid sageli peetakse seda keskkonnavaenulikuks. Seetõttu on põhiküsimus järgmine: “Kas tarbijad teevad tegelikult seda, mida nad väidavad end tegevat?“
"*" näitab nõutud väljasid
Neid küpsiseid kasutatakse veebisaidi jõudluse ja funktsionaalsuse optimeerimiseks. Need küpsised ei ole veebisaidi sirvimisel hädavajalikud. Siiski on võimalik, et teatud veebisaidi elemendid ei tööta korralikult ilma küpsisteta.
Need küpsised koguvad andmeid, mida kasutame selleks, et mõista, kuidas meie veebisaiti kasutatakse ja tajutakse. Need küpsised aitavad meil ka veebisaiti kliendi parima kasutuskogemuse saavutamiseks optimeerida.
Need küpsised võimaldavad reklaamivõrgustikel jälgida teie veebikäitumist, et saaksime kuvada asjakohaseid reklaame teie huvide ja veebikäitumise põhjal. Need küpsised takistavad ka samade reklaamide näitamist ikka ja jälle.